Websitebezoekers Salodak.nl nemen toe met ruim 700%
Behaalde resultaten
In 2020 start Freddy Sallomons als ZZP’er met zijn dakdekkersbedrijf Salodak. Eind 2020 kwam Freddy bij ons voor een website en begin 2021 zijn we gestart met SEO voor de website Salodak.nl. Inmiddels is Salodak uitgegroeid tot één van de bekendste dakdekkers in Hoogeveen en omgeving en ontvangt het bedrijf wekelijks offerteaanvragen voor dakonderhoud, reparaties en andere werkzaamheden aan het platte dak, zonder voor kliks te hoeven betalen.
De Situatie
Salodak is opgericht in 2020. De eigenaar, Freddy Sallomons, heeft al meer dan 20 jaar ervaring wanneer hij start met zijn eigen onderneming. Hij is op zoek naar een bedrijf dat voor zijn dakdekkersonderneming een website kan bouwen en een huisstijl kan ontwikkelen. Zo komt hij bij ons terecht en samen met Freddy gaan we aan de slag met zijn eigen huisstijl en het website ontwerp.
Salodak.nl wordt een goed werkende, gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke website, maar zoals elke nieuwe website wordt de site nog niet goed gevonden in de zoekmachines. Doordat de site technisch goed in orde is (onder andere responsive, AVG-proof, veilig en gebruiksvriendelijk), raden wij Freddy zoekmachineoptimalisatie aan. Salodak.nl start met SEO.
Zoekmachine optimalisatie
Wanneer je tijd en geld hebt geïnvesteerd in een nieuwe website, wil je uiteraard ook resultaten hiermee boeken. Zeker nieuwe websites worden niet direct door Google of andere zoekmachines gevonden en geïndexeerd. Hier moeten de zoekmachines een handje geholpen worden.
Om ervoor te zorgen dat je website wel goed vindbaar is voor Google of andere zoekmachines, kan zoekmachine optimalisatie (SEO) de oplossing zijn. Met de juiste SEO-strategie zorgen wij ervoor dat jouw website ook daadwerkelijk geld gaat opleveren.
Salodak.nl werd in het begin niet goed gevonden en de website kostte Freddy geld, in plaats van dat het hem geld opleverde. Dankzij de juiste SEO-strategie wisten wij dit om te draaien en al na een half jaar werden er mooie resultaten geboekt. Dankzij SEO is Salodak.nl momenteel in de zoekresultaten met 78 relevante zoektermen in de Top 3 van Google terug te vinden en komen er via zijn website wekelijks offerteaanvragen binnen.
De uitdaging
Salodak.nl was een nieuwe website, met weinig verkeer. Het doel was om ervoor te zorgen dat deze website organische bezoekers ging trekken en daarnaast moest de site ook offerteaanvragen gaan opleveren.
Naast scoren in de zoekmachines op de juiste zoektermen, was het ook belangrijk dat bezoekers aanvragen gingen doen. De bezoekers moesten dus geprikkeld worden om tot een daadwerkelijke conversie te leiden.
Review Freddy Sallomons “Zoekmachine optimalisatie”
“Sinds 2019 ben ik met mijn bedrijf Salodak bij De Haan Media. Zij hebben een website voor me gebouwd en doen zoekoptimalisatie voor mijn website. Toen ik Salodak begon is De Haan Media vrijwel direct aan de slag gegaan met SEO en al snel kreeg ik aanvragen via mijn website. Tot de dag van vandaag regelt…”
Een goede SEO-strategie opstellen
Om SEO succesvol te laten verlopen, is de strategie erg belangrijk. Samen met de klant gaan we hiermee aan de slag.
-
1
Doelen vaststellenVoordat we van start gaan, zijn we begonnen met een nul-meting. Zo kunnen we de vooruitgang correct meten. Ook bespraken we vooraf wat de doelen zijn tijdens een kennismakingsgesprek.
-
2
Zoekwoorden in kaart brengen en concurrentieonderzoekWaar moet Salodak.nl op gaan scoren? In dit geval gaat het om een lokale onderneming, die werkzaam is in een straal van ongeveer 30 km rondom Hoogeveen. Lokale zoektermen zijn in dit geval dus het belangrijkst. Daarnaast keken we ook naar de concurrerende websites.
-
3
Menustructuur vaststellenHoe gaan we de site zo gebruiksvriendelijk mogelijk inrichten? Op basis van de doelen, de werkzaamheden die Salodak uitvoert en de zoekwoorden die we eerder bekeken hebben, wordt er een duidelijke structuur opgezet.
-
4
Content creërenEr stonden al verschillende basisteksten op Salodak.nl. We zijn aan de slag gegaan met lokale landingspagina’s en specifieke werkzaamheden die Salodak uitvoert. Naast optimalisatie van de teksten, hebben we ook de afbeeldingen geoptimaliseerd.
-
5
Linkbuilding en autoriteitHet is belangrijk dat Salodak.nl wordt gezien als autoriteit op het gebied van dakdekwerkzaamheden. Door middel van gastblogs, reviews en outreach bouwden wij aan de autoriteit van Salodak.nl.
-
6
Google Business ProfileOmdat het een lokale ondernemer betreft, is lokale vindbaarheid ontzettend belangrijk. Door het Google Business Profile in te richten, reviews te verzamelen en het regelmatig te updaten, wordt Salodak steeds vaker getoond in de Local 3-pack en weten klanten het bedrijf steeds beter te vinden.
Resultaten
Al vrij snel na de start van de zoekmachine optimalisatie voor Salodak.nl waren de eerste resultaten zichtbaar. Van niet vindbaar in Google, kwam Salodak met zoektermen als “Dakdekker Hoogeveen” en “Dakdekkersbedrijf Hoogeveen” de top 10 van Google binnen. Inmiddels, na 2 jaar SEO hebben we al mooie resultaten voor Salodak.nl weten te bereiken. Zo vinden we 78 zoekwoorden in de Top 3 van Google en zien we op ruim 200 zoektermen Salodak op de eerste pagina van Google verschijnen.
Deze mooie resultaten in Google leidden als vanzelf tot meer bezoekers en offerte aanvragen. In 2 jaar tijd zien we de bezoekers met ruim 700% stijgen en blijven de aanvragen voor dak reparaties, renovaties en nieuwe daken maar binnen komen.
- 2021 – 2022: Een toename van 293,65% in organische gebruikers
- 2023 – 2023: Toename in organische gebruikers van 105,62% ten opzichte van 2022 en 709,44% ten opzichte van 2021
- 2021 – 2022: Een toename van 125,41% ten opzichte van 2021 in paginaweergaven
- 2022 – 2023: Toename in paginaweergaven van 205,24% ten opzichte van 2022 en 587,70% ten opzichte van 2021
- 2021 – 2022: Een toename van 301,42% ten opzichte van 2021 in nieuwe organische bezoekers
- 2022 – 2023: Toename in nieuwe organische bezoekers van 105,68% ten opzichte van 2022 en 725,63% ten opzichte van 2021
- 2021 – 2022: Een toename van 463,64% ten opzichte van 2021 in offerteaanvragen
- 2022 – 2023: Toename offerteaanvragen van 175,81% ten opzichte van 2022 en 1454,55% ten opzichte van 2021
Conclusie
Deze data uit Analytics laat een indrukwekkende groei op alle belangrijke SEO-gebieden over een periode van drie jaar zien. Vooral de toename in organische gebruikers en paginaweergaven is opmerkelijk. Onze succesvolle SEO-strategie trekt niet alleen meer bezoekers aan, maar zorgt ook voor een hogere betrokkenheid op de website. Daarnaast leidt dat tot consistent wekelijkse offerteaanvragen.
Vraag een gratis websitescan aan
Benieuwd waar je kansen liggen? Vraag dan gratis onze websitescan aan of maak vrijblijvend een afspraak.
- Meer websitebezoekers uit organisch zoekverkeer
- Systematische groei ondersteund door meetbare resultaten
- Een gepersonaliseerde content strategie die past bij jouw merk
- Snel aanpassen aan veranderende Google algoritme updates
- Maximale omzet uit je online advertentie budget
andere vraag?